Przedmiot działalności

Przedmiot działalności

Nasze przedszkole ma długoletnią tradycję. Powstało wiosną 1946 roku. Jest jedną z najstarszych placówek działających nieprzerwanie na terenie Warszawy.  

W 2002 roku przyjęliśmy nazwę Akademia Pana Kleksa. Dobór imienia dla naszego przedszkola nie był przypadkowy.  Miał odzwierciedlać zarówno naszą fascynację literaturą dziecięcą jak i w prosty sposób informować o naszym przesłaniu: radość z aktywności, poszukiwań, doświadczania. Czyli jak u Pana Kleksa ... wychodzenie poza schematy, podążanie za dzieckiem w celu rozpalenia w nim iskierki ciekawości świata.  

Przedszkole umiejscowione jest w piętrowej przedwojennej willi, co wpływa bezpośrednio na specyfikę naszej pracy. Sale przedszkolne, korytarze, dziecięce szatnie - nie są typowe. Wymuszają, w dobrym znaczeniu tego słowa, stały kontakt z całą społecznością placówki. Rodzice mają bezpośredni wglą w sale zabaw, a tym samym możliwość kontaktu z nauczycielem. 

Ogromną wagę przykładamy do atmosfery panującej w naszym przedszkolu. Pragniemy, aby zarówno dzieci jak i rodzice czuli się u nas komfortowo i bezpiecznie.

Podstawowe kierunki naszych działań to: 

  • łączenie tradycji z nowoczesnością
  • podążanie za dzieckiem w celi osiągnięcia przez niego optymalnego rozwoju 
  • współpraca ze środowiskiem w celu zwrócenia uwagi na potrzeby innych
   

 

Status prawny

 Przedszkole nr 77 Akademia Pana Kleksa jest placówkę oświatową - wychowawczą, któej organem prowadzącym jest Miasto Stołeczne Warszawa.

Nadzór pedagogiczny nad placówką sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty z siedzibą w Warszawie.

   

Statut  Przedszkola

Zasady funkcjonowania

  • Bezpieczeństwo wychowanków
  • Respektowanie praw i obowiązków dzieci 
  • Optymalny rozwój dziecka
  • Stosowanie aktywizujących metod i form pracy
  • Współpraca z Rodzicami
  • Współpraca ze środowiskiem lokalnym 
  • Wychowanie jako umiejętność wartościowego funkcjonowania w społeczeństwie

Kompetencje

  • Wykształcenie kadry pedagogicznej - wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym 
  • Systematyczne doskonalenie zawodowe nauczycieli 
  • Rozwój komptenecji zawodowych nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego 
  • Wzbogacenie procesu dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczego o: 
    - pielęgnowanie tradycji przedszkola
    - udział w akcjach charytatywnych 
    - współpracę ze środowiskiem

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń

Rejestr zmian

Data publikacji

Osoba